Dziewczynka z parku - omówienie lektury

 

Jutro ( 3 grudnia 2020r.)omawiam z moimi uczniami kolejną lekturę - "Dziewczynka z parku" Barbary Kosmowskiej .Książka opowiada o dziewczynce, której umarł tata.W historii tej jest też piękny motyw przyjaźni oraz motyw przewlekłej choroby.



Temat śmierci jest trudny do poruszania z dziećmi, ale jest nieunikniony. Dlatego warto właśnie sięgnąć po tę lekturę.
Główną bohaterką jest Andzia. Pół roku wcześniej straciła swojego tatę, który był ornitologiem.  Pocieszeniem jest przyjaciel Jeremiasz,z którym spędza wspólnie czas. Chłopczyk choruje na cukrzycę, ale stara się nie poddawać.

W moim omówienie znajdziecie:

1. Quiz ze znajomości lektury

2. Quiz małego ornitologa

3. Ustalenie kolejności wydarzeń w książce.

4 Ruletkę- dokończ zdanie

5 Co to jest empatia ?

Link:

https://view.genial.ly/5fbd2724a5becd0d00486742

https://view.genial.ly/5fbd2724a5becd0d00486742



A teraz kilka słów na temat zapytań o link do edycji.

 Swojego czasu udostępniałam takowe, aż do pewnego dnia, kiedy ujrzałam moją prezentację u kogoś innego. Osoba ta nie zmieniła nic a nic, oprócz imienia i nazwiska. Wysłała prezentacje pisząc, że to jej ciężka praca. Przykro mi, ale nie mogę się na to zgodzić. Zawód nauczyciela podlega etyce. Nauczamy dzieci, że nie wolno łamać prawa i oszukiwać. A tym czasem niektórzy łamią prawo autorskie. 

Spędzając kilka godzin przy tworzeniu takiej prezentacji i udostępniając link do edycji byłam pewna , ze posłuży on danej osobie jako pewien wzór do edytowania chociażby tła, obrazka czy też tytułu. Jednym słowem wykorzystania prezentacji ze swoimi treściami


  Wielu jest nauczycieli, którzy nie mają czasu, aby tworzyć i pytają czy mogą wykorzystać moją prezentację, zawsze się na to zgadzam i nie mam nic przeciwko. Nauczycielom tym też nie przeszkadza to, że figuruje tam moje imię i nazwisko, cieszą się, ze mogą pokazać coś ciekawego swoim uczniom. Poświęcają swój czas, aby taką prezentację znaleźć i jest to dla mnie ok. 
 Dlatego też, jeśli chcesz droga Koleżanko, drogi Kolego edytować mój link, proszę wejść tutaj 
 Pozdrawiam serdecznie. 

 Pozdrawiam serdecznie. Jeśli podobało Ci się to co przeczytałeś drogi Czytelniku, miło mi będzie jeśli zostawisz po sobie komentarz :)
Link:

Komentarze

  1. Masz całkowita racje. Korzystając z cudzej pracy, jstesmy zobowiązani - po pierwsze podziękowac po drugie oddać cos z siebie innym. Dziękuję. za towją pracę. dzięki tobie w mojej klasie będzie weselej.

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety... Dziś tak jest, ludzie są okrutni..

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty