Kreatywne wykorzystanie pianek- j.polski

Robiąc zakupy w jednym z popularnych, tanich sklepów, znalazłam takie pianki:

 I w tym samym momencie przyszło mi do głowy setki pomysłów, do czego mogę je wykorzystać.
W opakowaniu mamy 108 pianek i sznurek. Dokupiłam dwa sortery na przyprawy.
W domu wzięłam się za segregowanie kolorystyczne. I tak oto powstały dwa pudełeczka:

W opakowaniu znajduje się sznurek, który pocięłam na 5 kawałków:
 Jak możemy pomóc dziecku, wykorzystując powyższe przybory:
  • Modele głoskowe
Drukujemy, piszemy wyrazy, ja wykorzystałam gotowe pomoce  - karty do nauki czytania metodą Domana 
https://www.wczesnaedukacja.pl/?gclid=CjwKCAjwv6blBRBzEiwAihbM-e38nWt8QAI-nfXPEeWWfTAb-Ii4H8GVpV2sSo_4b2w5BqqYPXWDxRoCeLEQAvD_BwE

Pianki możemy albo nawlekać na sznurki, albo układać pod wyrazem :

  • Podział na sylaby
Drukujemy, piszemy sylaby  lub wykorzystujemy gotowe pomoce sylabowe  ( ja użyłam gry firmy adamigo) i układamy pianki pod sylabami. Dziecko może wtedy policzyć ile pianek położyło.
 .

  • Podział zdania na wyrazy.
Pianki wykorzystamy również do policzenia ile mamy wyrazów w zdaniu.
Drukujemy, piszemy zdanie. Ja wykorzystałam już gotową pomoc, o której pisałam już wcześniej, karty do nauki czytani metodą Domana.



Myślę, że to nie jedyne zastosowanie naszych pianek, można je użyć do rozróżniania części mowy, ale o tym już w osobnym poście. Miłej zabawy. 
Jeśli podobało Ci się mój pomysł, udostępnij, zostaw choć kropkę w komentarzu, wtedy post zobaczy więcej osób. Dziękuję 

Komentarze

Popularne posty