Litr- kreatywne wykorzystanie klocków lego.


Najstarszy syn był chory, w czasie gdy jego Pani (cudowna nauczycielka) omawiała temat związany z jednostką miary, jaką jest litr, a właściwie pół litra, czy  też ćwierć litra. Chciał, nie chciał, mama musiała wytłumaczyć sama.

Zaczęliśmy standardowo, ćwiczenia, rysunki, ale niestety nie do końca czułam, że zrozumiał.
 W pierwszej  metodzie wykorzystałam:
 - litrową butelkę,
- dwa półlitrowe słoiki
 -  4  szklanki o pojemności ćwierć litra każda
Wszystkie pojemniki zostały oznaczone, odpowiednią naklejką - 1 litr, pół litra, ćwierć litra.
Przelewaliśmy wodę, najpierw do słoików, aby wyćwiczyć “pół”
Później ten sam litr, przelaliśmy do czterech szklanek, aby zrozumiał, że ćwierć to jedna z czterech części.
Na końcu przelewaliśmy z pół do 2 ćwierć. Jednak miałam wrażenie, że nie tak do końca jest to wyćwiczone.
I wtedy do głowy przyszedł mi pomysł, z pomocą “pospieszyły” nieśmiertelne i wielozadaniowe klocki lego.
Wykorzystaliśmy następujące klocki.






Celowo wybrałam różne kolory ( ale za każdym razem 1 litr - było- beżowe, pół litra –białe. i ćwierć litra-brązowe. Można wybrać bardziej kontrastujące kolory. Ja wzięłam to, co akurat miałam pod ręką.
Układaliśmy , porównywaliśmy  i powiem Wam, że to był strzał w dziesiątkę.

Klocki lego również świetnie sprawdzają się do poznawania ułamków, ½, ¼, natomiast do ułamków 1/8, 1/16 wspaniale nadaje się pizza, ale to już nie w tym poście.



Komentarze

Popularne posty