Przejdź do głównej zawartości

Innowacja europejska- Grecja.

Inspiracją do stworzenia innowacji o charakterze europejskim, była 15 rocznica wstąpienia Polski do Unii Europejskiej. W związku z tym wspólnie z koleżankami z pracy, wpadłyśmy na pomysł, aby napisać innowację. Chciałyśmy, aby dzieci poznały kulturę, dorobek i tradycje  innych krajów  i aby mogły o nich opowiadać. Zapoznajemy uczniów  z najciekawszymi zakątkami Europy. 
      Podzieliłyśmy się krajami. Przez cały cykl innowacji poprowadziła uczniów Kasia, która wraz z rodzicami podróżuje po Europie, poznaje kolejne kraje wspólnoty. 
       Ja napisałam scenariusze lekcji o Hiszpanii, Grecji i Portugalii, dlatego wstawię tutaj tylko te scenariusze, aby nie naruszać praw autorskich moich koleżanek. Natomiast dodatkowo przedstawię jak realizowałam pozostałe treści.
       Zacznę od Grecji. Do opisu Grecji posłużyłam się tekstem z Wikipedii. Scenariusze podane są dla każdej z poszczególnych klas w edukacji wczesnoszkolnej,(osobno dla 3 poziomów), różnią się kilkoma szczegółami.




X blok „Greccy Bogowie”

- opracowała p. Kamila Mrówczyńska - Haładaj
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- wie jak wyglądają symbole narodowe Grecji.
- wskazuje Grecję na mapie Europy.
- wita się i żegna w języku greckim.
- wykonuje kartę pracy według wzoru.
- rozpoznaje charakterystyczne greckie budowle.
- wykonuje podstawowy krok z Greka Zorby
- współpracuje przy wykonywaniu sałatki

aki, to znowu ja – Kasia. Miło mi, że mogę pisać do Was listy i dzielić się wszystkimi wspaniałymi rzeczami, które oglądam. Dzisiaj wylądowałam w Atenach, nie antenach , tylko Atenach, to stolica Grecji. Grecja to jeden z najstarszych krajów na naszym kontynencie. I tak jak zawsze, przygotowałam wiele zadań, które mam nadzieję z przyjemnością wykonacie.
Grecja tak jak każdy kraj ma 3 symbole narodowe: flagę, godło i hymn.
Pierwsze zadanie brzmi następująco:
Pokolorujcie flagę Grecji według wzoru, wytnijcie i wklejcie  do zeszytu , potem podpiszcie pamiętając o zachowaniu wielkiej litery, gdyż wszystkie nazwy państw piszemy wielką literą.
Widzę, że zadanie wykonano. Obejrzyjcie teraz godło i posłuchajcie  hymnu. Spróbujcie określić czy jest on smutny czy wesoły.

Popatrzcie na mapę i posłuchajcie kilku słów na temat tego pięknego kraju:
Gdzie leży Grecja?“. Grecja to kraj w południowo – wschodniej części Europy. ( położony na krańcu Półwyspu Bałkańskiego).  Swoim kształtem przypomina rękę wyciągniętą w kierunku morza. Wygląda tak, jakby chciała przygarnąć wszystkie swoje wyspy rozrzucone wokół. Ma dostęp do dwóch mórz: Morza Egejskiego na wschodzie, oraz Morza Jońskiego na zachodzie. Na obu znajduje się wiele wysp. Klimat Grecki (Podzwrotnikowy Śródziemnomorski ) charakteryzuje się długim, gorącym i suchym latem oraz łagodną i wilgotną zimą. Dzieci greckie prawie nie widują śniegu. Do dziś w wielu miejscach do transportu towarów i ludzi służą osiołki. Nie dlatego, że Grecy są zbyt biedni, by kupować samochody czy budować kolej, ale dlatego że teren w wielu miejscach na małych wyspach jest zbyt stromy, a ścieżki zbyt wąskie, by dało się tam wjechać inaczej niż na osiołku.
Czy chcecie nauczyć się kilku słów w języku greckim? Jeśli tak to posłuchajcie:
dzień dobry - kalimera
dobry wieczór - kalispera
dobranoc - kalinichta
witam Was - jia sas
do widzenia - adio
cześć - gia su
przepraszam - signomi
smacznego - kali oreksi
tak - ne
nie - ochi
dobrze - kala
dziękuję - efcharisto


proszę parakalo

Czy wiecie, że Grecja to piękne widoki i miejsca pełne słońca? Grecja ma piękne plaże z różnymi kolorami morza: od niebieskiego do turkusowego. Pobawcie się w spacer brzegiem morza, Wasza Pani włączy Wam odpowiednią muzykę  a Wy spacerując  po sali  w trakcie  przerwy w muzyce zbierzcie  po trzy muszle różnego rodzaju.  ( muszle wycięte z papieru) Na koniec wklejcie zebrane prze Was skarby do zeszytu i podpiszcie.
W Grecji ludzie hodują ponad 500 odmian winogron, z których robi się wiele gatunków wina. Pokolorujcie kiść  według wzoru. 
W Grecji – żyli kiedyś ludzie, którzy tworzyli pierwsze wielkie i wspaniałe budowle, które ceni się do dziś. Te dzieła służą teraz innym ludziom  oraz architektom. Patrząc na nie, mogą nauczyć się wzorując i podziwiają, np. AKROPOL w Atenach. Obejrzyjcie film               i zobaczcie jakie piękne zabytki związane są z tym niezwykłym krajem.
A teraz kochani weźcie się za ramionka i razem z Waszą Panią zatańczcie greka Zorbę, zobaczycie, że to wspaniała zabawa.
Na koniec zrobicie coś dobrego do jedzenia, idźcie umyć rączki, jak to zrobicie podciągnijcie rękawki i zróbcie pyszną grecką sałatkę, która jest bardzo zdrowa, bo zawiera wiele cennych witamin.
To już wszystko co dla Was przygotowałam, cześć , do zobaczenia – adio.

Klasa II

Hej dzieciaki, to znowu ja – Kasia. Miło mi, że mogę pisać do Was listy i dzielić się wszystkimi wspaniałymi rzeczami, które oglądam. Dzisiaj wylądowałam w Atenach, nie antenach, tylko Atenach , to stolica Grecji. Grecja to jeden z najstarszych krajów na naszym kontynencie. I tak jak zawsze przygotowałam wiele zadań, które mam nadzieję z przyjemnością wykonacie.
Grecja tak jak każdy kraj ma 3 symbole narodowe: flagę, godło i hymn,
Pierwsze zadanie brzmi następująco:
Wyciągnijcie z kopert puzzle i ułóżcie je, a dowiecie się jak wygląda flaga Grecji. Na koniec wklejcie flagę do zeszytu i napiszcie jakie kolory się na niej znajdują.
Widzę, że zadanie wykonano. Obejrzyjcie teraz godło i posłuchajcie hymnu. Spróbujcie określić czy jest on smutny czy wesoły.
Popatrzcie na mapę i posłuchajcie kilku słów na temat tego pięknego kraju:
Gdzie leży Grecja?“. Grecja to kraj w południowo – wschodniej części Europy. ( położony na krańcu Półwyspu Bałkańskiego). Przypomina swoim kształtem rękę wyciągniętą w kierunku morza. Wygląda tak, jakby chciała przygarnąć wszystkie swoje wyspy rozrzucone wokół. Ma dostęp do dwóch mórz : Morza Egejskiego na wschodzie, oraz Morza Jońskiego na zachodzie. Na obu znajduje się wiele wysp. Klimat Grecki (Podzwrotnikowy Śródziemnomorski ) charakteryzuje się długim, gorącym i suchym latem oraz łagodną i wilgotną zimą. Dzieci greckie prawie nie widują śniegu. Do dziś w wielu miejscach do transportu towarów i ludzi służą osiołki. Nie dlatego, że Grecy są zbyt biedni, by kupować samochody czy budować kolej, ale dlatego że teren w wielu miejscach na małych wyspach jest zbyt stromy, a ścieżki zbyt wąskie, by dało się tam wjechać inaczej niż na osiołku.
Czy chcecie nauczyć się kilku słów w języku greckim? Jeśli tak to posłuchajcie:
dzień dobry - kalimera
dobry wieczór - kalispera
dobranoc - kalinichta
witam Was - jia sas
do widzenia - adio
cześć - gia su
przepraszam - signomi
smacznego - kali oreksi
tak - ne
nie - ochi
dobrze - kala
dziękuję - efcharisto
proszę parakalo

Czy wiece, że Grecja to piękne widoki i miejsca pełne słońca. Grecja to piękne plaże z różnymi kolorami morza: od niebieskiego do turkusowego. Pobawcie się w spacer brzegiem morza, Wasza Pani włączy Wam odpowiednią muzykę  a Wy spacerując  po sali  w trakcie  przerwy w muzyce zbierzcie  po trzy muszle różnego rodzaju.  (muszle z papieru) Na koniec obejrzyjcie zebrane prze Was skarby, wklejcie do zeszytu i opiszcie jedną z nich.
W Grecji ludzie hodują ponad 500 odmian winogron, z których robi się wiele gatunków wina. Pokolorujcie kiść  według wzoru.
Spójrzcie na kartki, które Wam przygotowałam , Waszym zadaniem będzie rozpoznanie roślin, które spotkacie w Grecji, pokolorowanie ich i podpisanie
W Grecji – żyli kiedyś ludzie, którzy tworzyli pierwsze wielkie i wspaniałe budowle, które ceni się do dziś. Te dzieła służą teraz innym ludziom i budowniczym – architektom. Patrzą na nie, uczą się na nich, wzorują i podziwiają, np. AKROPOL w Atenach – stolicy Grecji. Obejrzyjcie film i zobaczcie jakie piękne zabytki związane są z tym niezwykłym krajem.
A teraz kochani weźcie się za ramionka i razem z Waszą Panią zatańczcie greka Zorbę, zobaczycie, ze to wspaniała zabawa.
Na koniec zrobicie coś dobrego do jedzenia, idźcie umyć rączki, jak to zrobicie podciągnijcie rękawki i zróbcie pyszną grecką sałatkę, która jest bardzo zdrowa , bo zawiera wiele cennych witamin.
To już wszystko co dla Was przygotowałam, cześć , do zobaczenia – adio.

Klasa III

Hej dzieciaki, to znowu ja – Kasia. Miło mi, że mogę pisać do Was listy i dzielić się wszystkimi wspaniałymi rzeczami, które oglądam. Dzisiaj wylądowałam w Atenach, nie antenach, tylko Atenach , to stolica Grecji. Grecja to jeden z najstarszych krajów na naszym kontynencie. I tak jak zawsze , przygotowałam wiele zadań, które mam nadzieję z przyjemnością wykonacie.
Grecja tak jak każdy kraj ma 3 symbole narodowe: flagę, godło i hymn,
Pierwsze zadanie brzmi następująco:
Wyciągnijcie z kopert puzzle i ułóżcie je, a dowiecie się jak wygląda flaga Grecji. Na koniec pokolorujcie flagę według wzoru i  wklejcie do zeszytu . Następnie  opiszcie jak ona wygląda.
Widzę, że zadanie wykonano. Obejrzyjcie teraz godło i posłuchajcie hymnu. Spróbujcie określić czy jest on smutny czy wesoły.
Popatrzcie na mapę i posłuchajcie kilku słów na temat tego pięknego kraju:
Gdzie leży Grecja?“. Grecja to kraj w południowo – wschodniej części Europy. ( położony na krańcu Półwyspu Bałkańskiego). Przypomina swoim kształtem rękę wyciągniętą w kierunku morza. Wygląda tak, jakby chciała przygarnąć wszystkie swoje wyspy rozrzucone wokół. Ma dostęp do dwóch mórz : Morza Egejskiego na wschodzie, oraz Morza Jońskiego na zachodzie. Na obu znajduje się wiele wysp. Klimat Grecki (Podzwrotnikowy Śródziemnomorski ) charakteryzuje się długim, gorącym i suchym latem oraz łagodną i wilgotną zimą. Dzieci greckie prawie nie widują śniegu. Do dziś w wielu miejscach do transportu towarów i ludzi służą osiołki. Nie dlatego, że Grecy są zbyt biedni, by kupować samochody czy budować kolej, ale dlatego że teren w wielu miejscach na małych wyspach jest zbyt stromy, a ścieżki zbyt wąskie, by dało się tam wjechać inaczej niż na osiołku.
Czy chcecie nauczyć się kilku słów w języku greckim? Jeśli tak to posłuchajcie:
dzień dobry - kalimera
dobry wieczór - kalispera
dobranoc - kalinichta
witam Was - jia sas
do widzenia - adio
cześć - gia su
przepraszam - signomi
smacznego - kali oreksi
tak - ne
nie - ochi
dobrze - kala
dziękuję - efcharisto
proszę parakalo
Zapiszcie 5 wybranych słów w zeszycie.
Czy wiece, że Grecja to piękne widoki i miejsca pełne słońca. Grecja to piękne plaże z różnymi kolorami morza: od niebieskiego do turkusowego. Pobawcie się w spacer brzegiem morza, Wasza Pani włączy Wam odpowiednią muzykę  a Wy spacerując  po sali  w trakcie  przerwy w muzyce zbierzcie  po trzy muszle różnego rodzaju. Na koniec obejrzyjcie zebrane prze Was skarby, wklejcie je do zeszytu, opiszcie ich wygląd, ze zwróceniem uwagi na różnice w ich budowie.
W Grecji ludzie hodują ponad 500 odmian winogron, z których robi się wiele gatunków wina. Pokolorujcie kiść  według wzoru.
Spójrzcie na kartki, które Wam przygotowałam , Waszym zadaniem będzie rozpoznanie roślin, które spotkacie w Grecji, pokolorowanie ich i podpisanie. 
W Grecji – żyli kiedyś ludzie, którzy tworzyli pierwsze wielkie i wspaniałe budowle, które ceni się do dziś. Te dzieła służą teraz innym ludziom i budowniczym – architektom. Patrzą na nie, uczą się na nich, wzorują i podziwiają, np. AKROPOL w Atenach – stolicy Grecji. Obejrzyjcie film i zobaczcie jakie piękne zabytki związane są z tym niezwykłym krajem.
A teraz kochani weźcie się za ramionka i razem z Waszą Panią zatańczcie greka Zorbę, zobaczycie, że to wspaniała zabawa.
Na koniec zrobicie coś dobrego do jedzenia, idźcie umyć rączki, jak to zrobicie podciągnijcie rękawki i zróbcie pyszną grecką sałatkę, która jest bardzo zdrowa , bo zawiera wiele cennych witamin.
To już wszystko co dla Was przygotowałam, cześć , do zobaczenia – adio.


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dziewczynka z parku - omówienie lektury

  Jutro ( 3 grudnia 2020r.)omawiam z moimi uczniami kolejną lekturę - "Dziewczynka z parku" Barbary Kosmowskiej .Książka opowiada o dziewczynce, której umarł tata.W historii tej jest też piękny motyw przyjaźni oraz motyw przewlekłej choroby. Temat śmierci jest trudny do poruszania z dziećmi, ale jest nieunikniony. Dlatego warto właśnie sięgnąć po tę lekturę. Główną bohaterką jest Andzia. Pół roku wcześniej straciła swojego tatę, który był ornitologiem.  Pocieszeniem jest przyjaciel Jeremiasz,z którym spędza wspólnie czas. Chłopczyk choruje na cukrzycę, ale stara się nie poddawać. W moim omówienie znajdziecie: 1. Quiz ze znajomości lektury 2. Quiz małego ornitologa 3. Ustalenie kolejności wydarzeń w książce. 4 Ruletkę- dokończ zdanie 5 Co to jest empatia ? Link: https://view.genial.ly/5fbd2724a5becd0d00486742 https://view.genial.ly/5fbd2724a5becd0d00486742 Your browser does not support the video tag. A teraz kilka słów na temat zapytań o link do edycji.  Swojego...

Andrzejki - nauka i zabawa.

 Kolejny  post i kolejna interaktywna lekcja, w której znajdziecie naukę i zabawę. Zapominamy bardzo często o naszych tradycjach. Jedną z nich są andrzejki i podczas tej lekcji chciałabym, aby dzieci zdobyły wiedzę na ten temat,  a i przy okazji trochę się pobawiły. Wspominam też o katarzynkach, które są  mniej popularne i w pewnym momencie całkowicie wyparte przez andrzejki.Na koniec lekcji pojawiają się zabawy andrzejkowe z zaznaczeniem, że jest to tylko zabawa. Myślę, że będzie to wspaniała okazja do rozrywki dla moich uczniów, a może i nawet dla ich rodziców. Podczas lekcji wykorzystałam swoje avatary ściągnięte z bitmoji. Nauczyłam się tego podczas jednego ze szkoleń z Akademią Genial.ly. Your browser does not support the video tag. Prezentację wykonałam sama, od początku do końca. Nie korzystałam z gotowych szablonów. Zapraszam na genialne andrzejki  :) Kliknij na poniższy link https://view.genial.ly/5fb64a32c48a490d2894b40c/presentation-andrzejki-kmh A t...

Kajtkowe przygody- stacje - omówienie lektury

 We wtorek zacznę omawiać kolejną lekturę z moimi trzecioklasistami, będą to "Kajtkowe przygody", bohaterem historii jest bocian, Niestety w ostatnim tygodniu zepsuła się tablica interaktywna w mojej klasie , w związku z tym nie będę robić prezentacji na genially. gdyż wyświetlana na ekranie komputera już nie jest tak atrakcyjna. Zastanawiałam się, jak kreatywnie omówić lekturę i wtedy przyszło mi do głowy zrobienie stacji. Będzie to praca grupowa , dzieci będą pokonywać kolejne stacje, gdzie czekać będę na nich różne zadania.  Dzieci będą pracować w 5 drużynach : Drużyna Kajtka Drużyna szarej gęsi  Drużyna Filipa Wypłosza Drużyna Cukierka  Drużyna Ciotki Wronisławy Podział na grupy: Uczniowie będą losować karteczki z nazwą swojej drużyny.  Po zakończonym zadaniu na danej stacji- przypną symbol swojej drużyny na tablicy w odpowiednim miejscu.   Na samym początku uczniowie złożą  wykonany przez...