Koło fortuny




„Koło fortuny” jest wspaniałą pomocą dydaktyczną, można w ten sposób bardzo dobrze utrwalić poznany materiał. Jest to też doskonała metoda na powtórzenie przed sprawdzianem,  a i cudowny pomysł na zabawę dydaktyczną.




 Inspiracją do stworzenia mojego koła, był pomysł jednej z nauczycielek. Pomysł ten podpowiedział mi portal Librus. 

Ja swoje koło dostosowuje do zajęć, z różnymi grupami wiekowymi. W listopadzie ubiegłego roku, stworzyłam zajęcia o Łodzi, dla klas IV. Uczniowie mieli trzy kategorie do wyboru: film, kultura i historia. Po wylosowaniu kategorii, wykonywali zadania na tablicy interaktywnej.

Na dzisiaj miałam przygotować lekcję o bezpieczeństwie, w związku z tym wykorzystałam koło, moje dzisiejsze kategorie to: j. polski, matematyka i zdrowie.



Dzieci podzieliłam na grupy. Po kolei podchodziło jedno dziecko losując kategorię. Pytania zawarte są w jajkach po Kinder niespodziankach.









 Dzieci w grupie naradzają się, odpowiada to dziecko, które wylosowało pytanie, również to dziecko wrzuca punkt ( fasolkę) do słoiczka.


Gdy zostanie wylosowany BANKRUT, grupa oddaje swoje punkty.
Jest to kolejny, kreatywny sposób na naukę przez zabawę
Koło wykonałam sama, przy pomocy mojego zdolnego męża, który zawsze mnie wspiera i pomaga w realizacji najbardziej szalonych pomysłów. Dziękuję :)

Komentarze

Popularne posty