Dzień Kropki.

15 września obchodzimy Międzynarodowy Dzień Kropki. Jest to niesamowita okazja do wielu twórczych i kreatywnych działań.
W tym roku ów dzień wypadał w niedzielę, w związku z tym zorganizowałam go w poniedziałek,
Wcześniej poprosiłam rodziców o to, aby dzieci tego dnia ubrane były w coś co ma na sobie kropki. 

Pierwsze zadanie to obejrzenie króciutkiego filmu o małej Vashti,  dziewczynce, która nie wierzyła w siebie,  dzięki jednej kropce wszystko się zmieniło, co było dalej, można zobaczyć tutaj:
https://www.youtube.com/watch?v=7CRNTbFRJZo

Po projekcji filmu rozdałam dzieciom kolorowe kartony, na której namalowana była kropka, ich zadaniem było , namalowanie, bądź napisanie, co w ich życiu jest ważne. Kropki zostały wycięte i powieszone w sali,mają być antidotum na smutne dni. Gdy będzie źle, zawsze można spojrzeć na własną kropkę, która przypomni nam nasze najważniejsze sprawy.
Dzieci z chęcią opowiadały, o tym co znajduje się na ich kropkach.

Później kolorowaliśmy napis, kartę pracy ściągnęłam z portalu
 https://www.printoteka.pl/pl/start


Następne zadanie, to wyklejenie kropek bibułą
Karta pracy również ściągnięta z Printoteki. Jest tam wiele ciekawych materiałów, które można wykorzystać  na wiele różnych sposobów.



Wszystkie te działania zajęły nam bardzo dużo czasu, w związku z tym uczniowie dostali do domu matematycznego motyla.(printoteka) Należało połączyć kropki, które utworzyły skrzydła. Następnie pokolorować je na swój sposób.

 I tak minął nam dzień kropki, choć miałam jeszcze przygotowane materiały , z których miały powstać dekoracje do zdjęć. No cóż, zostaną na inną okazję.

Komentarze

Popularne posty