Kolorowe patyczki

Jak zintegrować klasę, co zrobić, aby dzieci lepiej się poznały? Czy jest na to sposób? Może nie ma idealnych rozwiązań, które sprawdzą się w każdym zespole klasowym. Ja stosuję kolorowe patyczki. Dzieci to bardzo lubią. U mnie w klasie stoliki ustawione są niestandardowo, moje ustawienie ławek sprzyja pracy grupowej.
Gdy dzieci od pierwszej klasy usiądą razem, zdarza się, że siedzą tak do ósmej. Dla mnie ważne jest to, żeby dzieci się poznały, aby cała klasa tworzyła wspólną drużynę.
Mój sposób, tak na prawdę zaczerpnięty z jednego ze szkoleń, to codzienne losowanie patyczków.

W tamtym roku na patyczkach i ławkach były numerki. Dziecko, które wylosowało dany numer musiało znaleźć taki sam na ławce. I on wskazał miejsce do siedzenia.
W tym roku zmodyfikowałam i wymyśliłam własną wersję.
Tym razem przykleiłam litery na patyczkach i na ławkach . Tylko w tym roku dzieci , które wylosują daną literę, muszą napisać 3 wyrazy, które się od niej zaczynają.


Zapisują te wyrazy w zeszytach , które dostali ode mnie.
Wyjątek stanowią dzieci, które wylosują v, y,x. One tego dnia mają wolne :)

Oczywiście wszystko można modyfikować, np. po miesiącu wymyślamy wyrazy, w których dana literka jest w środku; po jakimś czasie - na końcu.

Komentarze

Popularne posty