W grudniu 2017 r. na stronie Kuratorium pojawił się konkurs "Nauczyciel innowator, należało poprowadzić lekcję z wykorzystaniem TIK ( technologia komunikacyjno-informacyjna)
Postanowiłam poprowadzić lekcję o polskich legendach. Nie chciałam, aby posądzono mnie o plagiat, w związku z tym sama tworzyłam karty pracy, korzystałam z zasobów tablicy interaktywnej oraz z zasobów podręcznika. Po przeprowadzonej lekcji należało nadesłać film , który zawierał jej elementy.
Na samym początku, poprosiłam moje koleżanki z pracy, aby czytały legendę. Każda z nich została nagrana. Dzieci zostały podzielone na grupy. Każda z grup dostała koperty z zadaniami.
1. Legenda o Lajkoniku( czytana przez jednego z nauczycieli, wyświetlona na tablicy)
Pierwszym zadaniem było ułożenie krakowskiego stroju z puzzli, to samo należało zrobić na tablicy interaktywnej. Gdy wszystkie grupy wykonały zadanie, wspólnie zatańczyliśmy do piosenki "Góry mają moc"
2.Legenda o Januszu( czytana przez jednego z nauczycieli, wyświetlona na tablicy)
Na tablicy interaktywnej wyświetlone były elementy historyjki obrazkowej związanej z legendą, które należało ułożyć w kolejności alfabetycznej. Drugie zadanie z koperty, to zadania matematyczne. Uczniowie kręcili spinnerem i rozwiązywali to zadanie, które im wskazywał. Dodatkowo rozwiązywali te same zadania na tablicy interaktywnej
3. Legenda o poznańskich koziołkach ( czytana przez jednego z nauczycieli, wyświetlona na tablicy)
Trzecie zadanie z koperty to połączenie Parków Krajobrazowych z odpowiednimi numerami na mapie Polski, to samo na tablicy interaktywnej.
4. Legenda o toruńskich piernikach ( czytana przez jednego z nauczycieli, wyświetlona na tablicy)
Czwarte zadanie związane było z edukacją plastyczną. Uczniowie dostali kontury pierników, które musieli wypełnić kulkami z bibuły.
5. Legenda o chlebie.( czytana przez jednego z nauczycieli, wyświetlona na tablicy)
Ostatnie zadanie to edukacja polonistyczna, uczniowie dostali kartę pracy, na której widniały wyrazy związane z legendą . W puste kratki należało wstawić odpowiednie litery bądź dwuznaki.
Na koniec wspólnie rozwiązywaliśmy quiz
To była jedna z najprzyjemniejszych lekcji, jakie było mi dane do tej pory przeprowadzić.
A oto film , który sama nakręciłam i zmontowałam przy pomocy Windows Movie Maker
https://www.youtube.com/watch?v=_X4WizCMXFk
Postanowiłam poprowadzić lekcję o polskich legendach. Nie chciałam, aby posądzono mnie o plagiat, w związku z tym sama tworzyłam karty pracy, korzystałam z zasobów tablicy interaktywnej oraz z zasobów podręcznika. Po przeprowadzonej lekcji należało nadesłać film , który zawierał jej elementy.
Na samym początku, poprosiłam moje koleżanki z pracy, aby czytały legendę. Każda z nich została nagrana. Dzieci zostały podzielone na grupy. Każda z grup dostała koperty z zadaniami.
1. Legenda o Lajkoniku( czytana przez jednego z nauczycieli, wyświetlona na tablicy)
Pierwszym zadaniem było ułożenie krakowskiego stroju z puzzli, to samo należało zrobić na tablicy interaktywnej. Gdy wszystkie grupy wykonały zadanie, wspólnie zatańczyliśmy do piosenki "Góry mają moc"
2.Legenda o Januszu( czytana przez jednego z nauczycieli, wyświetlona na tablicy)
Na tablicy interaktywnej wyświetlone były elementy historyjki obrazkowej związanej z legendą, które należało ułożyć w kolejności alfabetycznej. Drugie zadanie z koperty, to zadania matematyczne. Uczniowie kręcili spinnerem i rozwiązywali to zadanie, które im wskazywał. Dodatkowo rozwiązywali te same zadania na tablicy interaktywnej
3. Legenda o poznańskich koziołkach ( czytana przez jednego z nauczycieli, wyświetlona na tablicy)
4. Legenda o toruńskich piernikach ( czytana przez jednego z nauczycieli, wyświetlona na tablicy)
Czwarte zadanie związane było z edukacją plastyczną. Uczniowie dostali kontury pierników, które musieli wypełnić kulkami z bibuły.
5. Legenda o chlebie.( czytana przez jednego z nauczycieli, wyświetlona na tablicy)
Ostatnie zadanie to edukacja polonistyczna, uczniowie dostali kartę pracy, na której widniały wyrazy związane z legendą . W puste kratki należało wstawić odpowiednie litery bądź dwuznaki.
Na koniec wspólnie rozwiązywaliśmy quiz
To była jedna z najprzyjemniejszych lekcji, jakie było mi dane do tej pory przeprowadzić.
A oto film , który sama nakręciłam i zmontowałam przy pomocy Windows Movie Maker
https://www.youtube.com/watch?v=_X4WizCMXFk
Komentarze
Prześlij komentarz