Karolcia - praca z genial.ly

Czytanie to moje hobby. Coś co mnie relaksuje. Przed zamknięciem szkoły, zdążyłam rozdać moim uczniom nową lekturę. Była to Karolcia. Długo zastanawiałam się jak ją omówić zdalnie. Zdaję sobie doskonale sprawę,  że czytanie zanika i nie każde dziecko lubi czytać. Chciałam, aby każdy uczeń dobrze się bawił, aby była to przyjemność, a nie smutny obowiązek. Dlatego wpadłam na pomysł, aby zrobić lekcję na genial.ly -  stronie o której już  tu pisałam. 

Pierwszy slajd to interaktywne menu, które pokazuje co znajduje się w prezentacji, można przejść na następny slajd, można też wejść bezpośrednio w całe zadanie.
Następnie na kolejnym slajdzie uczniowie znajdą notkę biograficzną na temat autorki książki.



Pierwsze zadanie to tzw. magiczna wykreślanka - koralik przekierowuje do stworzonej przeze mnie na wordwall wykreślanki, w której znajdują się słowa związane z lekturą


Następnie, uczniowie mają możliwość wysłuchania pierwszego rozdziału (przekierowanie do strony na youtube) ich zadaniem jest opisanie Karolci.





Kolejne zadanie to rozsypanka wyrazowa
Następnie uczniowie mogą wysłuchać rozdziału 2 i na tej podstawie narysować koralik


Moja kolejna propozycja, to praca z wyobraźnią- Co byście zrobili mając magiczny koralik?
Ostatnie zadanie to quiz ze znajomości lektury. Quiz jest osobną aplikacją stworzoną przeze mnie na genial.ly. Przekierowuje do niego obraz z okładką książki.




Poniżej podaję link do mojej prezentacji w genial.ly

Opracowałam również prezentacje do Asiuni oraz Rany Julek.

Jeśli i Tobie spodobało się Drogi Czytelniku, miło mi będzie jeśli zostawisz po sobie komentarz.







Komentarze

Popularne posty