Kajtkowe przygody- stacje - omówienie lektury

 We wtorek zacznę omawiać kolejną lekturę z moimi trzecioklasistami, będą to "Kajtkowe przygody", bohaterem historii jest bocian, Niestety w ostatnim tygodniu zepsuła się tablica interaktywna w mojej klasie , w związku z tym nie będę robić prezentacji na genially. gdyż wyświetlana na ekranie komputera już nie jest tak atrakcyjna. Zastanawiałam się, jak kreatywnie omówić lekturę i wtedy przyszło mi do głowy zrobienie stacji. Będzie to praca grupowa , dzieci będą pokonywać kolejne stacje, gdzie czekać będę na nich różne zadania. 


Dzieci będą pracować w 5 drużynach :

Drużyna Kajtka

Drużyna szarej gęsi 

Drużyna Filipa Wypłosza

Drużyna Cukierka 

Drużyna Ciotki Wronisławy

Podział na grupy:

Uczniowie będą losować karteczki z nazwą swojej drużyny. 


Po zakończonym zadaniu na danej stacji- przypną symbol swojej drużyny na tablicy w odpowiednim miejscu.


 

Na samym początku uczniowie złożą  wykonany przeze mnie napis ( w Canva)

"OMAWIAMY LEKTURĘ"






Wracając do stacji, wykonałam opis stacji za pośrednictwem canvy i tak:

1. Stacja nr 1


Na stole czekać będzie karta pracy z Printoteki.pl przedstawiająca bociana złożonego z różnych przedmiotów, przedmioty te mają w sobie głoskę, b. Obok w kopercie znajdują się wyrazy. Uczniowie będę mieli za zadanie- dopasowanie wyrazu do jego symbolu.
Stacja nr 2

Na stole czekać będzie bocian złożony z 3 elementów, należy te elementy złożyć i skleić.
Wszystkie elementy zalaminowałam.
Bociany ozdobią salę. Będzie ich 5- czyli tyle, ile grup uczniów. Bociana również znalazłam na printotece.
Stacja nr 3
 Na kolejnym stole czekać będą krzyżówki z hasłami dotyczącymi lektury. Krzyżówek będzie tyle, ile jest uczniów w klasie. Dzieci będą mogły pomagać sobie przy rozwiązywaniu zadań.
Stacja nr 4



Na kolejnym stole czekać będą kolorowanki matematyczne - mnożenie w zakresie 50.  Kart pracy  będzie tyle, ile jest uczniów w klasie. Dzieci będą mogły pomagać sobie przy rozwiązywaniu zadań. Kartę pracy zaczerpnęłam z superkid.


Stacja nr 5

,
Na kolejnym stole czekać będą karty przyrodnicze związane z przysmakami Kajtka. Kart pracy będzie tyle, ile jest uczniów w klasie. Dzieci będą mogły pomagać sobie przy rozwiązywaniu zadań. Kartę pracy zaczerpnęłam z portalu superkid.pl

Jeśli dzieci rozwiążą zadania wcześniej, niż kolejna grupa- czekać będą na nich dodatkowe karty pracy dotyczące lektury.(zaczerpnięte z portalu superkid)
Następnie będą musieli opisać cechy charakteru zwierzęcia,  które jest symbolem ich drużyny.
Na koniec wykonamy wielki plakat z bocianem - uczniowie dostaną ode mnie fragment kolorowanki xxl wydrukowany z portalu printoteka.pl, wypełnią go metodą wydzieranki i  sami złożą swoje części w całość. 


Zdjęcia z realizacji lekcji przedstawię w przyszłym tygodniu.
Jeśli spodobał Ci się mój pomysł drogi Czytelniku, miło mi będzie,  jeśli zostawisz po sobie komentarz



Komentarze

  1. Super. Czy dzieli sie Pani materialami do sciagniecia na tym blogu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niektóre materiały są płatne, niektóre są do ściągnięcia za darmo. Prezentacje, które robię można wykorzystać, są linki.

      Usuń
  2. Dziękuję za podpowiedź i pomysły tutaj opublikowane. Dzisiaj zrealizowałam podobną lekcje w swojej klasie 🙂💪

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty