Zabawy z wyobraźnią

 04 maja po powrocie do nauki stacjonarnej zrobiłam z moimi uczniami kartę pracy, która pomogła im użyć swojej wyobraźni i połączyła edukacje plastyczną oraz polonistyczną. 

Szablon karty znalazłam na Canvie, a następnie edytowałam go całkowicie pod siebie. 

Karta pracy to: Ćwiczymy wyobraźnię,


Tutaj link do karty pracy :

https://drive.google.com/file/d/1RyJvOIWdTrfG2a5-ZIgc_VxauKzLCcbC/view?usp=sharing

Moi uczniowie mieli za zadania przekształcić linie w to co chcą,  zgodnie z ich wyobraźnią.

Następnie mieli nazwać każdy z obrazków.

Ostatnim etapem było ułożenie opowiadania, w którym wykorzystają nazwy obrazków. Mieli napisać minimum 6 zdań, które razem utworzyły logiczną całość.


Zadanie to można wykorzystać zarówno w przedszkolu, klasach 1-3 czy też na późniejszym etapie edukacyjnym.

To od nas zależy, jak potraktujemy kartę pracy i jakie damy uczniom zadania.

Można np. zamiast  pisania opowiadania kazać uczniom wyciąć swoje obrazki i ułożyć z nich kompozycję na kartonie, dorysowując dodatkowe rzeczy.

Ogranicza nas tylko nasza wyobraźnia.

 U mnie w klasie powstały bardzo twórcze teksty, żaden z nich nie powtórzył się. Co przy okazji pozwoliło mi na przypomnienie dzieciom, że każde z nich jest inne, każde twórcze i każde wyjątkowe 

:)

Link do płatnych jak i bezpłatnych materiałów 

https://zlotynauczyciel.pl/vendor/kaami13


Komentarze

Popularne posty