Przejdź do głównej zawartości

Przyda się w pierwszej klasie- alfabet obrazkowy

 Powoli, powolutku przygotowuję się do pracy w klasie pierwszej.  Wykonałam własne karty pracy za pośrednictwem canvy Są to karty z edukacji polonistycznej . Postanowiłam zrobić własny cykl pt: "Przyda się w pierwszej klasie". 





W tym poście prezentuję alfabet w obrazkach. Zadaniem dziecka będzie pokolorowanie obrazków, które rozpoczynają się na daną spółgłoskę lub samogłoskę, bądź w nazwach, których słyszy daną samogłoskę i spółgłoskę. Kart jest 44 - z uwzględnieniem głosek miękkich oraz dwuznaków- z podziałem na samogłoski i spółgłoski.  Karty pracy można wykorzystać podczas lekcji z edukacji wczesnoszkolnej, przydadzą się podczas zajęć korekcyjno- kompensacyjnych, czy też zajęć z logopedii. Karty można wydrukować w formacie A4 czy też A5, przygotowane są w formacie pdf. do druku. 










W przygotowaniu mam :

alfabet obrazkowy




wklejki





oraz alfabet demonstracyjny



Karty pracy można zakupić na portalu złoty nauczyciel za symboliczną kwotę, w stosunku do tego, jaki czas poświęciłam na ich przygotowanie. Jest tam wiele moich kart pracy, również darmowych  :)

https://zlotynauczyciel.pl/vendor/kaami13

Nie udostępniam materiałów do edycji, gdyż mam z tym bardzo złe doświadczenia. Moje materiały  są dostępne za symboliczne kwoty, za każdym razem staram się udostępnić też  kilka darmowych kart. Dodatkowo  można korzystać z moich licznych prezentacji wykonanych w genial.ly, które stanowią gotową lekcję. Na moim blogu znajdziecie też linki do darmowych lekcji t.j święta majowe- do wykorzystania też w listopadzie,  majowa łąka ,  słoik  pozytywnych emocji,  zabawy z wyobraźnią i kilka innych. Zachęcam do przeglądania bloga, jest tam wiele inspiracji. 

Jeśli podobało Ci się to, co przeczytałeś drogi Czytelniku, miło  mi będzie jeśli pozostawisz po sobie komentarz. 



Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Dziewczynka z parku - omówienie lektury

  Jutro ( 3 grudnia 2020r.)omawiam z moimi uczniami kolejną lekturę - "Dziewczynka z parku" Barbary Kosmowskiej .Książka opowiada o dziewczynce, której umarł tata.W historii tej jest też piękny motyw przyjaźni oraz motyw przewlekłej choroby. Temat śmierci jest trudny do poruszania z dziećmi, ale jest nieunikniony. Dlatego warto właśnie sięgnąć po tę lekturę. Główną bohaterką jest Andzia. Pół roku wcześniej straciła swojego tatę, który był ornitologiem.  Pocieszeniem jest przyjaciel Jeremiasz,z którym spędza wspólnie czas. Chłopczyk choruje na cukrzycę, ale stara się nie poddawać. W moim omówienie znajdziecie: 1. Quiz ze znajomości lektury 2. Quiz małego ornitologa 3. Ustalenie kolejności wydarzeń w książce. 4 Ruletkę- dokończ zdanie 5 Co to jest empatia ? Link: https://view.genial.ly/5fbd2724a5becd0d00486742 https://view.genial.ly/5fbd2724a5becd0d00486742 Your browser does not support the video tag. A teraz kilka słów na temat zapytań o link do edycji.  Swojego czasu ud

Oto jest Kasia- omówienie lektury

 "Oto jest Kasia" to moja ulubiona lektura  z czasów, gdy sama byłam uczennicą klasy trzeciej. Dziś  zastanawiam się, dlaczego akurat ta książka. Ja jako dziecko w sumie zupełnie nie przypominałam Kasi. A może tylko tak mi się wydawało... Może w każdym z Nas tkwi taka Kasia... Za tydzień będę omawiać powyższą lekturę z moimi uczniami. W związku z tym przygotowałam im jak zwykle prezentację w genial.ly, którą wyświetlę na tablicy interaktywnej.  Edit: Dodatkowo odbyła się rozprawa sądowa nad postępowaniem Kasi- dzieci wystąpiły w rolach - sędziowie - prokuratura  - adwokaci I sama Kasia. Pomysł zaczerpnęłam z Internetu. Na moim blogu znajdziesz również omówienie takich lektur jak: "Dziadek i niedźwiadek", " Asiunia ", "Karocia", "Dziewczynka z parku", "Rany Julek " czy też "Dziewczynka z zapałkami". Oto link, częstujcie się https://view.genial.ly/600328c732457a0d0e7d347a Kilka słów na temat linku do edycji:

Zaczarowana zagroda

Dawno mnie nie było,  więc wracam z prezentem.🐾🐧🐾🐧🐧🕊 Darmowe karty do lektury. #kamikreatywnie   Lekcja przeprowadzona metodą stacji. Dzieci podzielone na grupy przechodzą od stacji do stacji.  Podziału na grupy dokonacie,  dzięki losowaniu kartoników  Uczniowie sami patrzą, gdzie mają iść,  dzięki zegarowi, który też  macie w materiałach. Opis stacji: 💙 stacja 1- złóż pingwinka 🐧🐧🐧🐧 💚 stacja 2- ciekawostki o pingwinach- do tej stacji należy wydrukować plakat z pingwinami. Na plakacie są  kody qr, dzieci muszą skanować kody,  aby odpowiedzieć na pytania na swojej karcie🐧🐧🐧🐧🐧 Każda grupa dostaje kartę z innymi pytaniami. 🧡 stacja 3- ułóż puzzle, opisz pingwina. W materiale macie kartę dla dzieci z miejscem na wklejenie puzzli oraz miejscem na opis. Nauczyciel przygotowuje wcześniej puzzle.  Każda grupa dostaje innego pingwina 💜 stacja 4- krzyżówka 🐧🐧🐧🐧🐧🐧 1.lampart 2.Władek 3.Adeli 4.profesor 5.pilot 6.naukowiec 7.pingwin 8.zagrody 9.Atlantycki 10. Elegancik Mate