Kuferek Marcelka
"KUFEREK MARCELKA " to książka, którą udało mi się wydać w nieprzypadkowy dzień, bo 26 maja 2023r. Publikacja dedykowana jest nauczycielom klas 1- 3 ale i terapeutom.
Świat Marcela, to świat dziecka, które nie zna zasad, a uczniowie podczas bajkoterapii wchodzą z nim w interakcję .
Tak jak wspomniałam wcześniej, 26 maja data nieprzypadkowa- dzień mamy. Sama jestem mamą dziecka ze Spektrum , wysoko funkcjonującego. Mam dni lepsze i gorsze, ale nie ze względu na moje dziecko. Tylko ludzi dookoła. Czasem zazdrość i zawiść ludzka jest przeogromna. Ale nie o tym chciałam tu pisać....
Jestem dumna, że się udało, książkę napisałam w pandemii i tak sobie 2 lata przeleżała.
Cieszę się, że wydawnictwo Difin, z którym współpraca jest świetna, pochyliło się nade mną i zdecydowało puścić w świat moje pomysły.
O samej książce: ( ze strony wydawnictwa)
Kuferek Marcelka to propozycja scenariuszy do wykorzystania na lekcjach etyki w klasach 1–3 szkoły podstawowej, a także podczas treningów umiejętności społecznych (TUS). Książka powstała na podstawie wieloletniego doświadczenia Autorki w nauczaniu wczesnoszkolnym.
Kuferek Marcelka jest zbiorem 22 scenariuszy zajęć z elementami arteterapii na I etapie szkoły podstawowej zgodnymi z najnowszą podstawą programową oraz 41 kart pracy. Wszystkie scenariusze spina klamra w postaci Marcelka – chłopca z lustra, który nie zna wartości. Autorka wykorzystała element bajkoterapii, który pozwala dzieciom wejść w rolę i utożsamić się z Marcelkiem. Taki zabieg ma pozytywny wpływ na uczestników zajęć – pomagając chłopcu, uczniowie podświadomie pomagają sobie.
Zajęcia oparte na scenariuszach zawartych w Kuferku Marcelka pomagają w poznaniu:
- otaczającego świata (dobro, zło),
- wartości (godność, szacunek, wolność),
- emocji (złość, miłość),
- sposobów rozładowania emocji,
- znaczenia słów, pojęć, przysłów i powiedzeń.
Dzieci dowiadują się również jak żyć w zgodzie z naturą i dlaczego należy szanować przyrodę, a także na czym polega poczucie przynależności do społeczeństwa. Scenariusze dostosowane są do pracy z dziećmi z autyzmem i zespołem Aspergera. Służą rozwijaniu m.in. umiejętności: słuchania, reagowania na wypowiedzi innych, budowania własnej tożsamości poprzez poznawanie swoich słabych i mocnych stron. Podczas proponowanych zajęć wykorzystany jest proces modelowania, uczenia się oraz odgrywania ról. Proponowane scenariusze pomagają w wypracowaniu schematów radzenia sobie w życiu codziennym.
Książkę kupicie tu: ↘️↘️↘️↘️↘️
Bardzo ciekawe są Te scenariusze. Czy jest dostępny do nich program?
OdpowiedzUsuń