Kuferek Marcelka

 "KUFEREK MARCELKA " to książka, którą udało mi się  wydać w nieprzypadkowy dzień,  bo 26 maja 2023r.  Publikacja dedykowana jest nauczycielom klas 1- 3 ale i terapeutom.



Świat Marcela, to świat dziecka, które nie zna zasad, a uczniowie podczas bajkoterapii wchodzą z nim w interakcję .

Tak jak wspomniałam wcześniej,  26 maja data nieprzypadkowa- dzień mamy.  Sama jestem mamą dziecka ze Spektrum , wysoko funkcjonującego.  Mam dni lepsze i gorsze, ale nie ze względu na moje dziecko.  Tylko ludzi dookoła.  Czasem zazdrość i zawiść ludzka jest przeogromna.  Ale nie o tym chciałam tu pisać....

Jestem dumna, że się udało,  książkę napisałam w pandemii i tak sobie 2 lata przeleżała.

Cieszę się, że wydawnictwo Difin,  z którym współpraca jest świetna, pochyliło się nade mną i zdecydowało puścić w świat moje pomysły. 

O samej książce: ( ze strony wydawnictwa)


Kuferek Marcelka to propozycja scenariuszy do wykorzystania na lekcjach etyki w klasach 1–3 szkoły podstawowej, a także podczas treningów umiejętności społecznych (TUS). Książka powstała na podstawie wieloletniego doświadczenia Autorki w nauczaniu wczesnoszkolnym.

Kuferek Marcelka 
jest zbiorem 22 scenariuszy zajęć z elementami arteterapii na I etapie szkoły podstawowej zgodnymi z najnowszą podstawą programową oraz 41 kart pracy. Wszystkie scenariusze spina klamra w postaci Marcelka – chłopca z lustra, który nie zna wartości. Autorka wykorzystała element bajkoterapii, który pozwala dzieciom wejść w rolę i utożsamić się z Marcelkiem. Taki zabieg ma pozytywny wpływ na uczestników zajęć – pomagając chłopcu, uczniowie podświadomie pomagają sobie.

Zajęcia oparte na scenariuszach zawartych w Kuferku Marcelka pomagają w poznaniu:
- otaczającego świata (dobro, zło),
- wartości (godność, szacunek, wolność),
- emocji (złość, miłość),
- sposobów rozładowania emocji,
- znaczenia słów, pojęć, przysłów i powiedzeń.

Dzieci dowiadują się również jak żyć w zgodzie z naturą i dlaczego należy szanować przyrodę, a także na czym polega poczucie przynależności do społeczeństwa. Scenariusze dostosowane są do pracy z dziećmi z autyzmem i zespołem Aspergera. Służą rozwijaniu m.in. umiejętności: słuchania, reagowania na wypowiedzi innych, budowania własnej tożsamości poprzez poznawanie swoich słabych i mocnych stron. Podczas proponowanych zajęć wykorzystany jest proces modelowania, uczenia się oraz odgrywania ról. Proponowane scenariusze pomagają w wypracowaniu schematów radzenia sobie w życiu codziennym.


Książkę kupicie tu: ↘️↘️↘️↘️↘️


https://ksiegarnia.difin.pl/kuferek-marcelka-scenariusze-zajec-z-elementami-arteterapii-na-I-etapie-szkoly-podstawowej




Komentarze

  1. Bardzo ciekawe są Te scenariusze. Czy jest dostępny do nich program?

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty