Przejdź do głównej zawartości

11 listopada

Dzisiejszy post ma związek z nadchodzącym Dniem Niepodległości. Stworzyłyśmy nietuzinkowy scenariusz przedstawienia. Dlatego chciałbym się nim tu podzielić, może komuś się przyda. Mam pełną zgodę współautorki. :) :)





Scenariusz przedstawienia pt’ „Biały krzyż”
z okazji Święta Niepodległości

Występujący: uczniowie klas 2a, 2b
Autorki: p. Anna Kuzaniak, p. Kamila Mrówczyńska-Haładaj

Uczniowie wchodzą na scenę ze śpiewem na ustach przy piosence pt. „Biały krzyż” 
w wykonaniu zespołu Ira.

Dziecko 1:” Dzisiaj wielka jest rocznica- 11 Listopada. Tym, co zmarli za ojczyznę hołd wdzięczności Polska składa.
Dziecko 2: Im to bowiem zawdzięczamy wolność- polską mowę w szkole, to, że tylko z ksiąg historii poznajemy dziś niewolę.
Dziecko 3: Uroczyście biją dzwony, w mieście flagi rozwinięto… i me serce się raduje, że obchodzę Polski święto” ( autor L. Wiszniewski)
Dziecko 4: Wykonamy układ taneczny do piosenki zespołu Contra Mundum pt. „Przed snem”, której tekst jest wierszem autorstwa jednego z powstańców, pana Tadeusza Gajcego.

Dzieci prezentują taniec z wstążkami do piosenki zespołu Contra Mundum pt. „Przed snem”.

Dziecko 5: „Opowiedz nam, moja ojczyzno jak matka dzieciom ciekawym, o latach znaczonych blizną na wiekach chwały i sławy.
Dziecko 6: Matczynej ucz nas miłości, jak ojciec w życie wprowadzaj, nie żałuj serdecznej troski, za trudy szczodrze nagradzaj” (Opowiedz nam moja ojczyzno, autor: Regina Pisarek)
Dziecko 7: A co to jest  Niepodległość?

Uczniowie wykonują piosenkę pt. „Co to jest Niepodległość?” zespołu Zozi.                   W czasie piosenki na ekranie zostaje wyświetlona animowana historia Polski. (Tomasz Bagiński)

Dziecko 8: Z tej okazji poeta Juliusz Słowacki napisał „Pieśń Konfederatów Barskich”.


Uczniowie wykonują taniec z flagami do piosenki zespołu Contra Mundum pt. „Pieśń Konfederatów Barskich”.
https://www.facebook.com/2244812352229594/videos/992114454461774/

Powyżej link do występu.

Dziecko 9: „Bywaj dziewczę drogie, ojczyzna mnie woła, idę za kraj walczyć wśród rodaków koła;  i choć przyjdzie ścigać jak najdalej wroga, nigdy nie zapomnę jak mi jesteś droga.
Dziecko 10: Czuję to, bom Polka! Ojczyzna w potrzebie, nie pamiętaj o mnie, nie oszczędzaj siebie. Kto nie zna jej cierpień i głos jej przytłumi, niegodzien  miłości i kochać nie umie.” ( piosenka, Utwór: Chór Polskiego Radia w Krakowie)

Uczniowie wykonują inscenizację do piosenki Matusza Ziółko pt. „Legiony” Role: Polka, polski żołnierz, zaborcy: Rosja, Austria, Prusy.

Dziecko 11: Zaborcy robili wszystko aby zapomniano o Polsce. W takiej sytuacji rodziny muszą zadbać o to, by ich dzieci mówiły po polsku i znały polską historię i obyczaje.

4 uczniów zanosi symbolicznie znicze pod biały, brzozowy krzyż.

Dziecko 12: „A jak Ciebie kto zapyta: Kto Ty taki? Skąd Ty rodem?
Dziecko 13: Mów, żeś z tego łanu żyta. Żeś z tych łąk, co pachną miodem .
Dziecko 14: Mów, że jesteś z takiej chaty, co piastową chatą była.
Dziecko 15: Żeś z tej ziemi, której kwiaty, gorzka rosa wykarmiła.” (Maria Konopnicka)

Obie klasy zwracają się w swój ą stronę i prowadzą dialog:
— „Kto ty jesteś?
— Polak mały.
— Jaki znak twój?
— Orzeł biały.
— Gdzie ty mieszkasz?
— Między swemi.
— W jakim kraju?
— W polskiej ziemi.
— Czym ta ziemia?
— Mą Ojczyzną.
— Czym zdobyta?
— Krwią i blizną.
—Czy ją kochasz?
— Kocham szczerze.
— A w co wierzysz?
— W Polskę wierzę!” (Katechizm polskiego dziecka, Władysław Bełza)


Uczniowie z podziałem na role wykonują utwór pt. „Dziś idę walczyć Mamo”. Zakańczają go stając na baczność w ciszy z polskimi flagami uniesionymi w górę.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dziewczynka z parku - omówienie lektury

  Jutro ( 3 grudnia 2020r.)omawiam z moimi uczniami kolejną lekturę - "Dziewczynka z parku" Barbary Kosmowskiej .Książka opowiada o dziewczynce, której umarł tata.W historii tej jest też piękny motyw przyjaźni oraz motyw przewlekłej choroby. Temat śmierci jest trudny do poruszania z dziećmi, ale jest nieunikniony. Dlatego warto właśnie sięgnąć po tę lekturę. Główną bohaterką jest Andzia. Pół roku wcześniej straciła swojego tatę, który był ornitologiem.  Pocieszeniem jest przyjaciel Jeremiasz,z którym spędza wspólnie czas. Chłopczyk choruje na cukrzycę, ale stara się nie poddawać. W moim omówienie znajdziecie: 1. Quiz ze znajomości lektury 2. Quiz małego ornitologa 3. Ustalenie kolejności wydarzeń w książce. 4 Ruletkę- dokończ zdanie 5 Co to jest empatia ? Link: https://view.genial.ly/5fbd2724a5becd0d00486742 https://view.genial.ly/5fbd2724a5becd0d00486742 Your browser does not support the video tag. A teraz kilka słów na temat zapytań o link do edycji.  Swojego...

Andrzejki - nauka i zabawa.

 Kolejny  post i kolejna interaktywna lekcja, w której znajdziecie naukę i zabawę. Zapominamy bardzo często o naszych tradycjach. Jedną z nich są andrzejki i podczas tej lekcji chciałabym, aby dzieci zdobyły wiedzę na ten temat,  a i przy okazji trochę się pobawiły. Wspominam też o katarzynkach, które są  mniej popularne i w pewnym momencie całkowicie wyparte przez andrzejki.Na koniec lekcji pojawiają się zabawy andrzejkowe z zaznaczeniem, że jest to tylko zabawa. Myślę, że będzie to wspaniała okazja do rozrywki dla moich uczniów, a może i nawet dla ich rodziców. Podczas lekcji wykorzystałam swoje avatary ściągnięte z bitmoji. Nauczyłam się tego podczas jednego ze szkoleń z Akademią Genial.ly. Your browser does not support the video tag. Prezentację wykonałam sama, od początku do końca. Nie korzystałam z gotowych szablonów. Zapraszam na genialne andrzejki  :) Kliknij na poniższy link https://view.genial.ly/5fb64a32c48a490d2894b40c/presentation-andrzejki-kmh A t...

Kajtkowe przygody- stacje - omówienie lektury

 We wtorek zacznę omawiać kolejną lekturę z moimi trzecioklasistami, będą to "Kajtkowe przygody", bohaterem historii jest bocian, Niestety w ostatnim tygodniu zepsuła się tablica interaktywna w mojej klasie , w związku z tym nie będę robić prezentacji na genially. gdyż wyświetlana na ekranie komputera już nie jest tak atrakcyjna. Zastanawiałam się, jak kreatywnie omówić lekturę i wtedy przyszło mi do głowy zrobienie stacji. Będzie to praca grupowa , dzieci będą pokonywać kolejne stacje, gdzie czekać będę na nich różne zadania.  Dzieci będą pracować w 5 drużynach : Drużyna Kajtka Drużyna szarej gęsi  Drużyna Filipa Wypłosza Drużyna Cukierka  Drużyna Ciotki Wronisławy Podział na grupy: Uczniowie będą losować karteczki z nazwą swojej drużyny.  Po zakończonym zadaniu na danej stacji- przypną symbol swojej drużyny na tablicy w odpowiednim miejscu.   Na samym początku uczniowie złożą  wykonany przez...