11 listopada
Dzisiejszy post ma związek z nadchodzącym Dniem Niepodległości. Stworzyłyśmy nietuzinkowy scenariusz przedstawienia. Dlatego chciałbym się nim tu podzielić, może komuś się przyda. Mam pełną zgodę współautorki. :) :)
Scenariusz przedstawienia pt’ „Biały
krzyż”
z okazji Święta Niepodległości
Występujący: uczniowie klas 2a, 2b
Autorki: p. Anna Kuzaniak, p. Kamila
Mrówczyńska-Haładaj
Uczniowie wchodzą na
scenę ze śpiewem na ustach przy piosence pt. „Biały krzyż”
w wykonaniu zespołu
Ira.
Dziecko 1:”
Dzisiaj wielka jest rocznica- 11 Listopada. Tym, co zmarli za ojczyznę hołd
wdzięczności Polska składa.
Dziecko 2:
Im to bowiem zawdzięczamy wolność- polską mowę w szkole, to, że tylko z ksiąg
historii poznajemy dziś niewolę.
Dziecko 3:
Uroczyście biją dzwony, w mieście flagi rozwinięto… i me serce się raduje, że
obchodzę Polski święto” ( autor L. Wiszniewski)
Dziecko 4:
Wykonamy układ taneczny do piosenki zespołu Contra Mundum pt. „Przed snem”,
której tekst jest wierszem autorstwa jednego z powstańców, pana Tadeusza
Gajcego.
Dzieci prezentują taniec
z wstążkami do piosenki zespołu Contra Mundum pt. „Przed snem”.
Dziecko 5:
„Opowiedz nam, moja ojczyzno jak matka dzieciom ciekawym, o latach znaczonych
blizną na wiekach chwały i sławy.
Dziecko 6:
Matczynej ucz nas miłości, jak ojciec w życie wprowadzaj, nie żałuj serdecznej
troski, za trudy szczodrze nagradzaj” (Opowiedz nam moja ojczyzno, autor:
Regina Pisarek)
Dziecko 7:
A co to jest Niepodległość?
Uczniowie wykonują
piosenkę pt. „Co to jest Niepodległość?” zespołu Zozi. W czasie piosenki na ekranie zostaje wyświetlona animowana historia
Polski. (Tomasz Bagiński)
Dziecko 8:
Z tej okazji poeta Juliusz Słowacki napisał „Pieśń Konfederatów Barskich”.
Uczniowie wykonują taniec
z flagami do piosenki zespołu Contra Mundum pt. „Pieśń Konfederatów Barskich”.
https://www.facebook.com/2244812352229594/videos/992114454461774/
Powyżej link do występu.
https://www.facebook.com/2244812352229594/videos/992114454461774/
Powyżej link do występu.
Dziecko 9:
„Bywaj dziewczę drogie, ojczyzna mnie woła, idę za kraj walczyć wśród rodaków
koła; i choć przyjdzie ścigać jak
najdalej wroga, nigdy nie zapomnę jak mi jesteś droga.
Dziecko 10:
Czuję to, bom Polka! Ojczyzna w potrzebie, nie pamiętaj o mnie, nie oszczędzaj
siebie. Kto nie zna jej cierpień i głos jej przytłumi, niegodzien miłości i kochać nie umie.” ( piosenka,
Utwór: Chór Polskiego Radia w Krakowie)
Uczniowie wykonują
inscenizację do piosenki Matusza Ziółko pt. „Legiony” Role: Polka, polski
żołnierz, zaborcy: Rosja, Austria, Prusy.
Dziecko 11:
Zaborcy robili wszystko aby zapomniano o Polsce. W takiej sytuacji rodziny
muszą zadbać o to, by ich dzieci mówiły po polsku i znały polską historię i
obyczaje.
4 uczniów zanosi
symbolicznie znicze pod biały, brzozowy krzyż.
Dziecko 12: „A
jak Ciebie kto zapyta: Kto Ty taki? Skąd Ty rodem?
Dziecko 13: Mów,
żeś z tego łanu żyta. Żeś z tych łąk, co pachną miodem .
Dziecko 14: Mów,
że jesteś z takiej chaty, co piastową chatą była.
Dziecko 15: Żeś
z tej ziemi, której kwiaty, gorzka rosa wykarmiła.” (Maria Konopnicka)
Obie klasy zwracają się w
swój ą stronę i prowadzą dialog:
— „Kto ty jesteś?
— Polak mały.
— Jaki znak twój?
— Gdzie ty mieszkasz?
— Między swemi.
— W jakim kraju?
— W polskiej ziemi.
— Mą Ojczyzną.
— Czym zdobyta?
— Krwią i blizną.
—Czy ją kochasz?
— A w co wierzysz?
— W Polskę wierzę!” (Katechizm
polskiego dziecka, Władysław Bełza)
Uczniowie z podziałem na role wykonują utwór pt. „Dziś
idę walczyć Mamo”. Zakańczają go stając na baczność w ciszy z polskimi flagami
uniesionymi w górę.
Komentarze
Prześlij komentarz