Kalendarz adwentowy - instrukcja wykonania w genial.ly

 Kolejny dzień izolacji i kolejny pomysł. Dzięki wspaniałym nauczycielom, którzy za darmo dzielą się wiedzą o genial.ly stworzyłam kalendarz adwentowy. Starałam się sama wszystkiego szukać. Wykonałam kalendarz, którego zadania będzie można odkryć każdego dnia grudnia, po to, aby uczniowie czekali na kolejne działanie, aby wystąpił element zaskoczenia i wyczekiwania, bo w sumie taki cel jest kalendarza adwentowego.

Jak to zrobić?

Tworzymy slajd, na którym za pomocą gifów, obrazków, w moim przypadku  ponumerowanych bombek ukrywamy kolejne zadania.





Każdy dzień (od 1 doi 24) musimy wykonać na osobnej stronie i zrobić odsyłanie. Klikamy na bombkę nr 1 - wybieramy "go to page" i wybieramy wcześniej stworzoną stronę z dniem 1 grudnia, klikamy save i w ten sposób bombka nr 1 przekieruje nas do odpowiedniego zadania. I tak robimy każdy dzień.

W sumie powinniśmy mieć utworzonych 25 stron, 1 z kalendarzem, reszta to kolejne dni

I teraz co zrobić, aby nasi uczniowie nie otwierali wszystkich bombek?

 Możemy zrobić dwie rzeczy:

1. Zablokować, klikając obok strony z  zadaniem do 1 grudnia w menu w postaci trzech kropeczek ... - wybieramy "hide page" i wtedy dopóki nie cofniemy tego polecenia wchodząc raz jeszcze w menu trzy kropeczki... (make this page visible) strona nie będzie widoczna i jednocześnie dana bombka nieaktywna. Musimy jednak pamiętać, aby każdego dnia odblokować przed lekcją z dziećmi kolejny dzień,



2. Zablokować klikając obok strony trzy kropeczki i wybrać : Add password for the page -dodaj hasło do strony i wtedy możecie podawać dzieciom zagadkę do rozwiązania, a hasło będzie rozwiązaniem tej zagadki.



Możecie przygotować wcześniej zagadki i dodatkowo poukrywać strony, tak jak w pierwszym przykładzie- hide page,by zablokować bombki.

Ja zdecyduję się  na to rozwiązanie, tzn, przygotuję do każdego dnia zagadki i dodatkowo poukrywam strony, otrzymam wtedy coś na zasadzie escape roomu

Tak wyglądają moje strony do każdego dnia grudnia 






























Dzielę się linkiem mojego kalendarza, jednak nie będzie on do edycji, gdyż powyżej widnieje instrukcja do  jego wykonania.
 Wierzcie mi, że moc tworzenia daje dużo przyjemności i satysfakcji. Dodam jeszcze, że na chwilę obecną korzystam z bezpłatnej wersji do genial.ly, ale coraz częściej myślę o zakupie wersję edu pro,na którą można uzyskać teraz 30 % rabat, wszystko to wyjaśnione jest w jednym z postów Akademii Genially.
Moja prezentacja być może nie jest idealna, ale ja jestem z niej bardzo zadowolona i myślę, że moi uczniowie będą świetnie się bawić :)
W razie wątpliwości można do mnie napisać na Messenger,: Kamila Mrówczyńska-Haładaj
Służę pomocą :)
Nie mam nic przeciwko, aby wykorzystać moją prezentację 

Link:

a tutaj druga wersja :

Natomiast jeśli chcesz zakupić link do edycji w cenie 7  zł
skontaktuj się ze mną na messenger Kamila Haładaj

Jeśli podobało Ci się to co przeczytałeś drogi Czytelniku, miło mi będzie jeśli zostawisz po sobie komentarz :)

Komentarze

  1. Dziękuję za podpowiedź. zabieram się do tworzenia

    OdpowiedzUsuń
  2. O kurka! Sztos! Ogólnie dla starszaków rewelka! Mam "nieczytate" pierwszaki, ale te cuda w genially... muszę się dokształcić!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo inspirujące. Dziękuję serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty