Kalendarz adwentowy w formie lapbooka

 Jest to mój kolejny post dotyczący kalendarza adwentowego. Co roku staram się zrobić coś nowego. W tamtym roku, w związku z pandemią wykonałam kalendarz w genial.ly. Mam  nadzieję, że jednak w tym roku uda się zrobić zadania w klasie.







Mój kalendarz jest formie bombek, które zawieszę w klasie. Bombki mają numer- czyli dany dzień grudnia. Jest ich 24 i tyle mam dzieci w klasie. W związku z tym, każde dziecko będzie zaangażowane. Na odwrocie bombki znajduje się emblemat świąteczny. 





Zadaniem dziecka będzie znalezienie odpowiedniego pudełka z takim samym emblematem. Pudełka, bądź koperty umieszczone są w różnych miejscach klasy.  W pudełku (kopercie) czekają na dzieci zadania.  Codziennie inny uczeń rozda kolegom zadania.





Wcześniej wykonamy świąteczne lapbooki. Uczniowie przykleją do teczek kopertki, codziennie pokolorują jedną oraz włożą zadanie do wykonania. Mogą również schować karteczki z ilustracją, w jaki sposób wykonały zadanie.  ( inwencja twórcza dziecka)



Dodatkowo otrzymają karteczkę z zadaniem, które wkleją do zeszytu. Chętne dzieci, mogą przepisać zdanie w liniaturze.




Mam też alternatywę w postaci kodów qr.

Kody można również wkleić na kopertki w lapbookach.


Wykonałam kilka przykładowych zadań oraz girlandy- zadania adwentowe i kalendarz adwentowy oraz ramkę do zdjęć, którą można wydrukować jako plakat  przy odpowiednich ustawieniach drukarki.



Wszystkie materiały możecie zakupić w pakiecie  za symboliczne 5,50 zł na Złoty Nauczyciel
Oto link:


https://zlotynauczyciel.pl/downloads/kalendarz-adwentowy-lapbook/

https://zlotynauczyciel.pl/downloads/kalendarz-adwentowy-lapbook/

Tutaj- kalendarz w formie kolorowanki za symboliczne 4 zł

https://zlotynauczyciel.pl/downloads/kalendarz-adwentowy-kolorowanka-z-zadaniami/



a tutaj plakat do złożenia:





Tutaj znajdziesz mój kalendarz z ubiegłego roku- jest tam instrukcja wykonania. link do 2 gotowych kalendarzy. Możesz również zakupić wersję do edycji, kontaktując się ze mną poprzez messenger:- Kamila Haładaj

https://kamikreatywnie.blogspot.com/2020/11/kalendarz-adwentowy-instrukcja.html

a tutaj propozycja sprzed 2 lat

https://kamikreatywnie.blogspot.com/2019/12/bombkowy-kalendarz-adwentowy.html

Dlaczego nie dzielę się za darmo materiałem do edycji w genial.ly?

Swojego czasu udostępniałam takowe, aż do pewnego dnia, kiedy ujrzałam moją prezentację u kogoś innego. Osoba ta nie zmieniła nic a nic, oprócz imienia i nazwiska. Wysłała prezentacje pisząc, że to jej ciężka praca. Przykro mi, ale nie mogę się na to zgodzić. Zawód nauczyciela podlega etyce. Nauczamy dzieci, że nie wolno łamać prawa i oszukiwać. A tym czasem niektórzy łamią prawo autorskie.

Spędzając kilka godzin przy tworzeniu takiej prezentacji i udostępniając link do edycji byłam pewna , ze posłuży on danej osobie jako pewien wzór do edytowania chociażby tła, obrazka czy też tytułu. Jednym słowem wykorzystania prezentacji ze swoimi treściami. 

Wielu jest nauczycieli, którzy nie mają czasu, aby tworzyć i pytają czy mogą wykorzystać moją prezentację, zawsze się na to zgadzam i nie mam nic przeciwko. Nauczycielom tym też nie przeszkadza to, że figuruje tam moje imię i nazwisko, cieszą się, ze mogą pokazać coś ciekawego swoim uczniom. Poświęcają swój czas, aby taką prezentację znaleźć i jest to dla mnie ok.



Komentarze

Popularne posty